Mitä vauva tarvitsee?

Olen lueskellut erilaisia blogeja, artikkeleita ja kaikkea muuta mahdollista etsien listoja, joissa on kerrottu mitä kaikkea vauvalle pitäisi hankkia. Ajattelin, että oikeastihan vauva ei tarvitse tavaraa, vain rakkautta ja turvaa. :) Vaikka sekin on totta niin vaikuttaa kuitenkin siltä, että tämä pieni ihminen tarvitsee yllättävän paljon sitä tavaraakin vaikka listalta kuinka yrittää karsia pois kaiken "turhan". Ja mistäs minä oikeastaan tiedän mikä on turhaa? Ensimmäisen lapsen kanssa voi oikeastaan vain arvailla, kysellä kavereilta joilla on jo lapsia ja sitten googlettaa hullun lailla. Ha hah! Kävin läpi erään listan ja laitoin siltä tavaroita tähän, jos joku muu sattuu pähkäilemään samojen asioiden kanssa. Vauvan vaatteet jätin listalta pois, koska ne osaavat kaikki päättää ja valita ihan itse. Sen verran voin sanoa, että kietaisubodyja ja verkkareita on ainakin minulle suositeltu. :) Nyt kuitenkin asiaan...

Suurin ja varmasti kallein hankinta on vaunut. Tuntuu, että vaunuja on miljoona ja on niiiiiin monta asiaa, jotka pitää ottaa huomioon renkaista heittoaisaan. Tästä aiheesta voisi varmasti kirjoittaa ainakin kolme postausta, mutta aion kattaa tämän vain kertomalla mihin olen itse päätynyt. Tai siis ainakin luulen, että olen päätynyt. Ha hah! Koska hankinta on suuri olen yrittänyt tutkia asiaa mahdollisimman paljon. Tiedän, että Bugaboot ja Stokket yms. ovat budjettini ulkopuolella joten en edes katsellut niitä.

Sen sijaan löysin suomalaisen nettikaupan, jossa myydään erittäin edullisia vaunupaketteja. Vaunut tulevat suoraan Saksan varastolta ja merkkejä ei ole saatavilla Suomesta. Sen takia koeajo on sitten suoritettava omassa olohuoneessa, kun ne vihdoin tilaan. Luin nettikaupan palautteita sekä blogikirjoituksia ja suurin osa oli positiivista, joten olen varma, että vaunut tulevat olemaan toimivat meidän pikkuneidille. Tässä linkki valitsemiini vaunuihin. Värivalintanikin on varmasti aika itsestään selvä, mutta muillekin löytyy valinnanvaraa - 40 vaihtoehdon joukosta! 


Sitten päästään vauvan nurkkaan, koska meillähän ei ole vauvalle omaa huonetta. Sinne olenkin jo hankkinut aika paljon tavaraa. Hain tänään postista melko ison paketin H&M Homesta. Tilasin alesta peiton, petivaatteet sekä unipussin. :) Listan tavaroista minulla onkin siis jo melkein kaikki. Pinnasängyn ostan varmaankin ennen vauvan tuloa, mutta ensimmäiset kuukaudet hän kuitenkin nukkuu pienemmässä rottinkisängyssä, jonka ostin jo pari kuukautta sitten. Se odottelee maalausta kellarissa. Taitaa odotella sinne helmikuulle saakka, kunnes olen äitiyslomalla ellei nyt sitten satu jokin maalauskärpänen puraisemaan sitä ennen.


Sitten päästäänkin listoihin, jotka jaan kanssanne ihan vain informatiivisesti. Näiltä listoilta minulla nimittäin ei ole yhtään mitään. Nämä asiat ovat kaikki tärkeitä, mutta myös sellaisia, jotka voi hankkia ihan viime tingassakin, vai mitä?! Mikäli otat Kelan äitiyspakkauksen siellähän on aika iso osa näistä tuotteista. Itse olen päättänyt olla ottamatta, joten teen sitten ison apteekkikierroksen ennen vauvan tuloa ja hamstraan suurimman osan tarvikkeista silloin. Ha hah! Suosittelen myös kyselemään muilta äideiltä mitä merkkiä kannattaa ostaa. Sieltä ne parhaat salaisuudet löytyvät!

Toivottavasti tästä oli apua. Olisi myös kiva kuulla muiden kokemuksia ja suosituksia eli kommenttia vain tulemaan. Nyt tämä mamma lähtee etsimään jotain syötävää...



Comments

Popular Posts